7.000 de kilometri în doar o lună şi jumătate, dintre care aproape 1.900 într-o singură săptămână. Recordul îi aparţine lui Traian Băsescu, care a străbătut ţara în această vară în căutarea popularităţii pierdute.
Poate părea extenuant, dar când ai la dispoziţie un elicopter SRI călătoriile parcă nu mai sunt aşa de obositoare. Preţul în schimb este ameţitor. Peste 15.000 de euro ne-au costat plimbările lui Băsescu din ultima vreme.
Turneul lui Traian Băsescu prin ţară a debutat cu aducerea lui Omar Hayssam în România. Gurile rele susţin că
prima baie de mulţime a preşedintelui, din 20 iulie de la Costeşti şi Ungheni, ascundea de fapt un mesaj pentru adversarii săi politici cărora a dorit să le transmită că e relaxat şi nu se teme de eventualele dezvăluiri ale teroristului.
A doua zi,
preşedintele a fost la Muntele Găina, cel mai probabil cu elicopterul SRI pe care-l foloseşte în toate deplasările pe distanţe mari. O oră de zbor costă între 1.500 şi 2.000 de euro.
Dar pentru că facturile sunt achitate de Administraţia Prezidenţială din bani publici, Traian Băsescu nu are nici un motiv să nu se plimbe. La câteva zile după
participarea la Târgul de fete, şeful statului a ajuns la
vila de protocol de la Neptun unde îl aşteptau de câteva zile soţia şi fiica cea mică.
De la baia din mare, din nou la baia de mulţime. Pe 28 iulie, la câteva zile după
lansarea oficială a Mişcării Populare, Traian Băsescu a participat la sărbătoarea Sus, pe muntele din Jina.
Pentru câteva zile, şeful statului a revenit la Bucureşti, unde
a prezidat şedinţa CSAT, în lipsa premierului plecat în vacanţă. A lăsat apoi treburile ţării pentru
o întâlnire la Sulina cu tinerii români din afara graniţelor. Unde a ajuns tot cu elicopterul. Evenimentul a fost un prilej de a se afişa cu proaspătul preşedinte al Mişcării Populare, deputatul Eugen Tomac.
Din Deltă,
Băsescu a mers din nou la Neptun. Şi distracţiile de pe litoral ale preşedintelui sunt plătite tot din bani publici. Inclusiv ieşirile pe mare cu şalupa sunt suportate de români. O oră de navigat costă cel mai puţin 100 de euro.
După ce s-a relaxat la Marea Neagră, Băsescu a revenit în forţă la muncă. Pe 7 august s-a urcat în elicopterul SRI ş
i a vizitat şantierul tronsonului de autostradă Nădlac-Arad. De acolo a atacat Cabinetul USL, al cărui şef era în concediu şi s-a poziţionat ca unic lider activ pe scena politică.
Două zile mai târziu, şeful statului s-a deplasat
la Constanţa unde a urcat la bordul fregatei Ferdinand. Pe 11 august, Traian Băsescu a ieşit la rampă
la Izvorul Mureşului cu declaraţii tăioase la adresa politicienilor maghiari.
A stat în Bucureşti doar trei zile. Pe 15 august,
de Adormirea Maicii Domnului, s-a întors în Harghita. De acolo a plecat direct la mare, unde avea programat examenul de reinnoire a brevetului de căpitan de navă. Adică, 1.840 de kilometri într-o singură săptămână.
În total, 7.000 de kilometri într-o lună şi jumătate. Adică peste 15.000 de euro costuri pentru elicopter. Pe lângă aceşti bani, preşedintele cheltuieşte enorm şi pentru transportul terestru. Administraţia prezidenţială a pus la bătaie 200.000 de lei pentru benzină pe care o va consuma în perioada următoare alaiul de maşini din coloana oficială.