Care sunt subiectele, dar şi baremul de corectare, aflaţi de pe site-ul nostru, www.antena3.ro, care vă va ţine la curent cu desfăşurarea acestui eveniment.
Potrivit documentelor publicate de Ministerul Educaţiei, în corectarea lucrărilor de la Limba Româna se va urmări:1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare:
- Utilizarea adecvata a tehnicilor de redactare si a formelor exprimarii scrise compatibile cu situatia de comunicare in elaborarea unor texte diverse;
- Identificarea particularitatilor si a functiilor stilistice ale limbii in receptarea diferitelor tipuri de mesaje/texte;
- Receptarea adecvata a sensului/sensurilor unui mesaj transmis prin diferite tipuri de mesaje orale sau scrise;
- Utilizarea adecvata a achizitiilor lingvistice in producerea si in receptarea diverselor texte orale si scrise, cu explicarea rolului acestora in construirea mesajului.
2. Utilizarea adecvată a strategiilor de comprehensiune şi de interpretare, a modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea textelor literare şi nonliterare:
- Identificarea temei si a modului de reflectare a acesteia in textele studiate sau in texte la prima vedere;
- Identificarea si analiza principalelor componente de structura, de compozitie si de limbaj specifice textului narativ;
- Identificarea si analiza principalelor componente de structura si de limbaj specifice textului dramatic;
- Identificarea si analiza elementelor de compozitie si de limbaj in textul poetic;
- Compararea unor viziuni despre lume, despre conditia umana sau despre arta reflectate in texte literare, nonliterare sau in alte arte.
- Interpretarea textelor studiate sau la prima vedere prin prisma propriilor valori si a propriei experiente de lectura.
3. Punerea în context a textelor studiate prin raportare la epoca sau la curente culturale/literare:
- Identificarea si explicarea relatiilor dintre opere literare si contextul cultural in care au aparut acestea;
- Construirea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural romanesc, prin integrarea si relationarea cunostintelor asimilate.
4. Argumentarea în scris şi oral a unor opinii in diverse situaţii de comunicare
- Identificarea structurilor argumentative in texte literare si nonliterare studiate sau la prima vedere;
- Argumentarea unui punct de vedere privind textele literare si nonliterare studiate sau la prima vedere;
- Compararea si evaluarea unor argumente diferite, pentru formularea unor judecati proprii.
Calendarul examenului
2 iulie 2012 Limba şi literatura romana – proba E)a) – proba scrisa
3 iulie 2012 Limba şi literatura materna – proba E)b) – proba scrisa
4 iulie 2012 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisa
6 iulie 2012 Proba la alegere a profilului si specializarii – proba E)d) – proba scrisa
8 iulie 2012 Afişarea rezultatelor
9 iulie 2012 Depunerea contestatiilor (orele 08:00 – 12:00)
13 iulie 2012 Afişarea rezultatelor finale