UPDATE 20:50 - Un număr de 39 de angajaţi ai CFR Călători din cei 43 care au fost conduşi la audieri au fost reţinuţi, luni, de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov, opt dintre cei reţinuţi având funcţii de inspectori, informează Mediafax.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov, procurorul Alina Popescu, cele 43 de persoane audiate, luni, sunt conductori şi şefi de tren şi inspectori suspectaţi de luare şi dare de mită, asociere în vederea săvârşririi de infracţiuni, precum şi divulgare de informaţii.
UPDATE 14:30- 18 persoane au fost reţinute de procurorii braşoveni pentru luare şi dare de mită. Cinci dintre suspecţi sunt inspectori de la CFR Braşov. Ceilalţi 13 sunt conductori de tren. Aceştia sunt implicaţi în afacerea şpăgii, iar procurorii vor cere arestarea lor preventivă.
UPDATE 11:10- Alţi doi controlori au fost reţinuţi în dosarul "Naşii". Aceştia sunt acuzaţi de fapte de corupţie.
Stenogramele care fac lumină în "circuitul banilor" de la CFR. Naşii luau bani de la călători, iar "plicul" ajungea la şeful cel mare
Mai multe descinderi au avut loc, joia trecută, la sediul CFR Călători şi la regionalele CFR Călători din ţară, pentru a fi puse în executare mandate de aducere pentru angajaţi suspectaţi de fapte de corupţie. Astfel, au fost duşi la audieri 81 de angajaţi, iar 70 dintre aceştia au fost reţinuţi de procurorii braşoveni pentru luare şi dare de mită şi asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni.
Tribunalul Braşov a respins, vineri, toate propunerile de arestare preventivă pentru cei 70 de angajaţi ai CFR Călători reţinuţi pentru infracţiuni de corupţie şi abuz în serviciu, majoritatea acestora având interdicţie de a părăsi ţara.
Cercetările au fost declanşate ca urmare a sesizării din oficiu din partea Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Braşov din cadrul Direcţiei Poliţiei Transporturi a Inspectoratului General al Poliţiei Române, vizând circa 200 de persoane, potrivit Parchetului Tribunalului Braşov.
Prejudiciul în acest caz este estimat la aproximativ 200 de milioane de lei.
Citeşte şi:
Cât costau "biletele" plătite de călători la naşi. 10 lei de la Bucureşti la Ploieşti, cu InterRegio