Unul dintre cei mai buni piloţi ai României a murit şi altul a fost ars aproape în întregime, după ce avionul pe care-l testau s-a prăbuşit. Supravieţuitorul a fost salvat în ultima clipă dintre resturile avionului. Deşi motorul aparatului nou s-a oprit în aer, constructorii vorbesc şi despre greşeala piloţilor, care au mii de ore de zbor la activ.
Mircea Toader. Instructor de zbor. Un pilot cu 30 de ani de experienţă şi cu mii de ore la manşa a zeci de avioane. Ultimul l-a omorât în câteva minute.
La ora 13:00, pilotul Mircea Toader şi colegul său, Victor Huci, s-au urcat în avion pentru încă un zbor test. La aproape un minut de la decolare, motorul s-a oprit şi aparatul s-a înclinat. Se afla la 300 de metri înălţime. Nu a mai putut fi îndreptat şi s-a prăbuşit. S-a împrăştiat câţiva metri pe câmp şi a luat foc.
Fotografie cu Mircea Toader, pilotul care şi-a pierdut viaţaIncredibil, dar pilotul supravieţuitor a avut puterea să vorbească. În 20 de minute, pilotul supravieţuitor a ajuns cu elicopterul la Spitalul Floreasca din Capitală. Colegul său, însă, a ars odată cu avionul. Şi a rămas acolo.
Deşi era considerat un expert al zborului, Mircea Toader a mai avut un accident asemănător în urmă cu zece ani. Şi atunci motorul s-a oprit, dar a reuşit să aterizeze, în siguranţă. Constructorul crede că a greşit acum.
Zborul de marţi trebuia să aibă loc la 400 de metri altitudine, însă în momentul în care aparatul a ajuns la 200 de metri s-a auzit ceea ce specialiştii numesc "rateu la motor", iar după acel zgomot avionul a căzut pe câmp, luând foc la impactul cu solul.
Imagini cu Mircea Toader:
Informaţii despre avionul prabuşitAvionul prăbuşit este un F99 Rambo şi se afla la cel de-al doilea zbor. ''RAMBO'' este un avion din categoria "ultrauşor", care poate fi utilizat de personal având licenta de pilot ULM, adică pilot amator. Este o constructie în intregime metalică,cu aripa sus, având două locuri alaturate.
Aparatul are caracteristici foarte apreciate de către cei care l-au zburat: sprinten, dar îngăduitor, practic,consum de combustibil remarcabil de mic la croaziera economica: 8-10 litri pe oră.
Datorită soluţiei constructive alese, este foarte robust,suportând fără probleme aterizari dure. Nituirea cu nituri bătute şi sistemul de protecţie anticorozivă asigură o longevitate fără rival celulei,estimată la zeci de ani.