"33% dintre respondenți sunt nevoiți să răspundă la mesajele primite de la clienți în mai puțin de o oră, iar 44% dintre ei au același termen pentru a răspunde la mesajele primite de la colegi. La nivel european, termenul folosit de cei mai mulți dintre angajați pentru a răspunde la mesajele primite de la clienți este de o zi (38%)", se arată în studiu.
Aproape o treime din firmele mici și mijlocii din România nu fac niciun fel de back-up, ceea ce le expune la riscuri evidente".
"E-mail-ul este considerat cel mai bun instrument de comunicare atât de către angajații din România (63%), cât și la nivelul întregului continent (67%). A doua opțiune preferată de către români o reprezintă întâlnirile (61%), în timp ce media europeană înclină spre convorbirile telefonice (53%)", informează studiul Ipsos Mori.
Mai mult de jumătate (51%) dintre angajații IMM-urilor din România sunt activi uneori sau în mod regulat în afara orelor de lucru obișnuite.
"38% dintre angajați folosesc un laptop personal la birou, iar 30% folosesc propriul PC sau smartphone-ul personal. Mai puțin de 10% dintre angajați utilizează un smartphone oferit de angajator, fiind rata cea mai scăzută din Europa, după Ucraina. Pentru o treime dintre respondenți, tehnologia modernă și aplicațiile software mai eficiente sunt răspunsul pentru problema productivității, în timp ce o altă treime dintre respondenți afirmă că i-ar ajuta un mediu de lucru flexibil", se mai arată în documentul citat.