Antena 3 CNN Politică Reţelele de socializare, câmpul de bătălie ideal pentru candidaţii la prezidenţiale. "Like-urile", considerate voturi

Reţelele de socializare, câmpul de bătălie ideal pentru candidaţii la prezidenţiale. "Like-urile", considerate voturi

O.P.
1 minut de citit Publicat la 05:35 06 Oct 2014 Modificat la 05:35 06 Oct 2014
administratia_prezidentiala_02695000.jpg
Candidaţii la prezidenţiale bat ţara-n lung şi-n lat dar şi în mediul virtual se dă o mare bătălie pentru voturi. Candidaţii se întrec în mesaje şi poze distribuite pe facebook şi se promovează pe toate site-urile posibile.

Cu cât ai mai multe "like"-uri, cu cat postezi mai des pe "net", cu atat pari mai popular, mai implicat.

Prezidenţiabilii se prezintă  drept gospodari, familişti, glumeţi, intelectuali, bărbaţi bine sau femei fatale, în cazul candidatelor, evident. Totul, pentru voturile noastre.

Victor Ponta este unul dintre candidaţii care profită din plin de mediul virtual. Pe site-ul său oficial, www.victorponta.ro, face postări cu activităţile sale zilnice de premier şi lider de partid, cu fotografii alături de personalităţi, dar şi de familie.

Ponta nu neglijează nici reţelele sociale, pagina sa de facebook are peste 500 de mii de admiratori, plasându-l în topul candidaţilor cu cei mai mulţi utilizatori pe pagina personală.

Elena Udrea preferă să pună mai mult accentul pe imagine şi mai puţin pe acţiuni concrete în această campanie.

Fotografiile în care apare în online sunt prelucrate şi se bazează pe apariţii non-conformiste cu sloganuri menite să-i schimbe imaginea. Site-ul oficial al Elenei Udrea este www.romaniafrumoasa.ro, iar pagina sa de facebook are peste 200 de mii de admiratori.

Klaus Iohannis se prezintă electoratului pe site-ul www.iohannispresedinte.ro. Pagina sa personală de facebook are peste 200 de mii de admiratori, iar pagina sa electorală, puţin peste 14 mii.

Călin Popescu Tăriceanu este printre puţinii candidaţi care are şi o agendă a campaniei pe site-ul oficial, www.tăriceanu.ro. Tăriceanu are şi blog pe care este foarte activ, dar şi pagină de facebook. Admiratorii lui virtuali sunt cam cât ai lui Iohannis, peste 14 mii.

Monica Macovei a vrut să vină şi ea cu ceva nou în campania electorală şi a apelat la un logo care să o reprezinte. Semnul exclamării reprezintă atitudinea fermă şi verticală a candidatului, susţine echipa ei de comunicare, însă logoul nu pare atât de original pe cât se doreşte, în condiţiile în care este des întâlnit în mediul virtual.

De mediul online încearcă să profite şi ceilalţi candidaţi. Corneliu Vadim Tudor, William Brânză sau Dan Diaconescu îşi fac campanie pe paginile de socializare, însă nu la fel de agresiv ca şi contracandidaţii lor.

×
x close