"Politic şi juridic, ca finalitate, decizia Guvernului până la urmă trebuie să fie acceptată de către preşedinte. Chiar dacă el nu este de acord cu numirea unui ministru, în speţă a domnului Silaghi, şi respinge numirea acestuia, Guvernul poate face a doua oară aceeaşi numire şi atunci preşedintele nu are încotro", a declarat Frunda.
Gyorgy Frunda a mai spus că Traian Băsescu doreşte ca Silaghi să ajungă ministru cât mai târziu şi vrea ca privatizarea CFR Marfă să fie făcută de către ministrul interimar.
"Ce se ascunde în spatele acestei dorinţe, ce cărţi are în mânecă, asta nu ştiu, dar e probabil, cunoscând personalitatea preşedintelui republicii, să-i întindă o capcană premierului să ia o anumită decizie, în calitate de ministru interimar al Transporturilor, sau să ia o decizie pe care să o discute şi să ajungă la un compromis cu el", apreciază Frunda.
"Cred, cunoscându-i personalitatea preşedintelui republicii, că vrea să se implice în privatizarea CFR Marfă şi vrea ca voinţa lui să fie discutată, negociată, cu Guvernul, bineînţeles, prin premier, care are dubla calitate - şi cea de ministru al Transporturilor, chiar dacă este doar ministru interimar. Desigur, premierul poate să renunţe la interimat şi să numească alt ministru interimar, ceea ce Constituţia şi legile îi permit, dar cred că nu face bine stabilităţii politice din România, la care am ajuns foarte greu în ultimul an. Cred că este un factor perturbator în relaţiile României atât în UE, cât şi cu partenerii economici. Acum când se văd posibilităţi de investiţii în România, cred că ar fi mai înţelept să se numească ministrul definitiv la Transporturi, care să-şi asume răspunderea politică şi juridică pentru deciziile pe care le va lua", mai declară Frunda.
Liderul PNL Crin Antonescu a declarat, sâmbătă seară , la Antena 3, că preşedintele Traian Băsescu i-a spus că îl lasă pe premierul Victor Ponta interimar 45 de zile la Ministerul Transporturilor, pentru a finaliza privatizarea CFR Marfă.