Știați că forma ovală a geamurilor aeronavelor nu este o simplă alegere care ţine de design, ci de siguranţa zborurilor?! Iniţial, ferestrele erau pătrate, dar o serie de accidente tragice din istoria aviației moderne a dus la modificarea formei acestora, scrie historia.ro.
În anii ‘50, când progresele făcute în domeniul aviaţiei au dus la producerea de avioane comerciale tot mai performante, capabile să zboare mai repede şi să transporte mai mulţi pasageri, la altitudini tot mai mari, inginerii au scăpat din vedere au detaliu care s-a dovedit esenţial pentru siguranţa zborurilor.
Din moment ce corpul aeronavelor cu reacţie trebuia presurizat, iar cabinele să aibă o formă cilindrică pentru a reduce diferenţa de presiune dintre aerul de la interior şi cel de la exterior, forma pătrată a ferestrelor s-a dovedit un adevărat călcâi al lui Ahile. Fiecare colţ al ferestrelor devenea un punct vulnerabil, iar acestea nu rezistau presiunii exercitate la altitudini înalte.