Antena 3 CNN Festivalul Enescu A început promovarea Festivalului George Enescu – ediția 2013

A început promovarea Festivalului George Enescu – ediția 2013

7 minute de citit Publicat la 10:43 01 Noi 2012 Modificat la 10:43 01 Noi 2012
A început promovarea Festivalului George Enescu – ediția 2013
România începe promovarea Festivalului şi a Concursului Internaţional „George Enescu” – ediția 2013, un proiect ambițios, care urmărește atât consolidarea recunoașterii interne și internaționale a evenimentului în rândul publicului de specialitate și al iubitorilor muzicii clasice, cât și dezvoltarea sa ca brand cultural de țară.

Lansarea oficială a programului a avut loc în cadrul unei conferințe de presă, organizate miercuri, 31 octombrie 2012, în Aula Uniunii
Compozitorilor şi Muzicologilor din România – Muzeul Național „George Enescu” din București. La eveniment au participat:  Directorul Festivalului, dl. Ioan Holender; Secretar de Stat în cadrul Ministerului Culturii, dl. Victor Opaschi și Preşedintele – Director General al Societăţii Române de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu; reprezentanți ai partenerilor şi sponsorilor.

Conceptul Festivalului și Concursului Internațional George Enescu - 2013

Ediția din 2013, a XXI-a de la înființare (1958), se va desfășura în perioada 1-28 septembrie și va găzdui peste 150 de evenimente, dintre care: 6 concerte de muzică românească; 14 recitaluri şi concerte camerale; 14 mari orchestre cu 28 de concerte; 21 de ansambluri
orchestrale şi camerale;  8 concerte  “Enescu şi contemporanii săi”; 4 spectacole de operă; 2 spectacole de balet; 48 de concerte în cadrul concursului internațional; manifestări în Piața Festivalului timp de 21 de zile; expoziţii de artă plastică; Simpozionul de muzicologie.

Au confirmat deja participarea unele din cele mai renumite formații din lume, printre care: Royal Concertgebouw Amsterdam / Maris Jansons,
Staatskapelle Berlin / Daniel Barenboim, Orchestra dell’Accademia Santa Cecilia di Roma / Antonio Pappano, Orchestre de Paris / Näme Järvi, London Philharmonic Orchestra / Vladimir Jurowski, Pittsburg Symphony Orchestra, Radio Berlin / Marek Janovski ( cu prezentarea tetralogiei Wagneriene ), Royal Stockholm / Sakari Oramo, Münchener Philharmoniker / Symion Bychkov, Saint Martin in the Fields / Sir Nevil Marriner, Evgeny Kissin, Muray Perahia, Pinchas Zuckermann, Orchestra Națională Rusă / Michail Pletnev, Fazil Say, Turls Mörk. Alături de aceștia vor performa artiştii şi formațiile din România : Horia Andreescu, Cristian Mandeal, Filarmonica “George Enescu”, Filarmonicile din
Cluj, Iaşi şi Timişoara, Opera Națională Bucureşti, Orchestra Națională de Tineret şi mulți alții.

Vor continua concertele din seria “Enescu şi contemporanii săi”, cu lucrări camerale interpretate de tineri solişti şi ansambluri de renume internaţional; concertele “Mari orchestre internaţionale” şi “Recitaluri şi concerte camerale”. Având în vedere succesul ultimei ediții, va fi continuată seria dedicată muzicii contemporane, “Muzica secolului XXI”, ce va reuni lucrările unor compozitori contemporani români şi străini. Lucrările vor fi prezentate de formaţii şi solişti din România şi din străinătate. Ca şi în ediția 2011, va fi organizat un workshop al tinerilor
compozitori, masteranzi şi doctoranzi ai universităților de profil din țară.

Concursul internațional a fost extins cu o nouă secțiune, în urma discuțiilor avute cu specialiştii şi cu participanții. Cele cinci secțiuni ale competiției - canto (Voci Wagneriene), pian, vioară, violoncel şi compoziţie – se vor desfășura între 1 şi 27 septembrie 2013, decalat, astfel încât să permită participarea publicului și a orchestrelor acompaniatoare la un nivel de calitate conform standardelor internaționale.

La București, spectacolele se vor desfăşura în cinci locații: Sala Mare a Palatului, Ateneul Român, Opera Naţională din Bucureşti, Aula
Muzeului Naţional de Artă, Sala “Mihail Jora” a Societăţii Române de Radiodifuziune şi în Piaţa Festivalului. Vor fi organizate peste 30 de concerte în țară, la Arad, Bacău, Braşov, Cluj, Craiova, Dorohoi, Iaşi, Oradea, Sibiu şi Timişoara.

Pe lângă concerte, Festivalul va găzdui și alte activități culturale:

-Simpozionul de muzicologie, organizat de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România în perioada  12 – 25 septembrie 2013.

-Expozițiile de artă plastică „E-Bienale”, organizate în colaborare cu Muzeul Național de Artă şi cu Universitatea de Arte Bucureşti, vor reuni artiştii consacrați cu tinerii studenți ai Universității Naționale de Arte din capitală,  într-un tablou armonios, în care toți sunt parteneri egali într-un dialog interesant şi incitant.

Festivalul George Enescu ca brand cultural de țară

Organizatorii își propun să consolideze eforturile demarate in 2011 pentru poziționarea Festivalului ca brand cultural de țară, în condițiile în care cultura poate spune o poveste care să genereze atât solidaritatea opiniei publice interne, cât și interesul și încrederea audiențelor din străinătate, de specialitate, sau din cadrul publicului larg. În acest scop, într-o primă etapă va fi demarată o campanie de comunicare externă, prin care vor fi difuzate clipul de promovare a Festivalului de către televiziunile partenere (CNN – din 29 octombrie şi Euronews – din 1 noiembrie), programul evenimentului și informații relevante despre Festival. În etapa următoare, în paralel cu promovarea externă, va începe și campania de comunicare internă.

Programul de mediatizare internă şi internațională, de confirmare şi susținere a brandului de țară,  va fi realizat în colaborare cu Coproducătorii Festivalului (Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune şi Primăria Municipiului Bucureşti), cu reprezentanți ai unor trusturi media importante (Antena 3 , România TV), ai unor publicații importante (Jurnalul Național, România Liberă, Hotnews.ro, Flacăra, Q Magazin etc ), de partenerii media externi (CNN, Euronews, Mezzo, Rfi, Deutsche Welle) şi de reprezentanții PR ai Festivalului din Franța, Germania, Italia şi Marea Britanie. În România, OMA VISION va dezvolta și va coordona, ca partener, implementarea strategiei de comunicare a Festivalului George Enescu 2013, având ca obiectiv consolidarea evenimentului ca brand cultural de țară. Identitatea vizuală va fi realizată în continuare de echipa de la Eroii de Joi, care a făcut și rebrandingul festivalului în 2011.

Organizare și parteneri


ARTEXIM – în calitate de organizator al acestui important eveniment - gestionează desfăşurarea tuturor manifestărilor din cadrul
Festivalului. Piața Festivalului, organizată cu sprijinul Primăriei Municipiului Bucureşti, prin ARCUB, în colaborare cu Fundația ART PRODUCTION, va avea un program susținut de elevi şi studenți ai instituțiilor de învățământ muzical alături de artişti şi formații profesioniste. Un sprijin imporant va fi acordat şi de alăturarea Festivalului cu alte branduri importante din România.

Organizatorii mulțumesc partenerilor şi sponsorilor care sprijină organizarea Festivalului:

-Partenerii principali: UNICREDIT ȚIRIAC BANK S.A., ENEL.

-Parteneri: ROMPETROL, JTI, SPECTACULAR, DACIA  - maşina oficială a Festivalului, TAROM – transportator oficiali ai Festivalului, OMA VISION - firma de comunicare a Festivalului, Centrul Cultural „Sala Palatului” Filarmonica „George Enescu”, Opera Națională Bucureşti, Universitatea Națională de Muzică Bucureşti.

-Sponsori: ING, Romaqua, Orange, Romgaz, „La Mama – Cafepedia”, Julius Meinls, Yokko, TMI, Radisson SAS, Intercontinental,  Athenee
Palace Hilton, Novotel, TH Hotels, Ambasador, Brigada de Voluntari, Kawai, Maftei Shoes, Rotenberg.

-Parteneri media: CNN, Antena 3, Euronews, România TV, Mezzo, Rfi, Jurnalul, România Liberă, Academia Cațavencu, Q Magazine, Hotnews,
Librăriile „Humanitas”, Librăriile „Cărtureşti” Flacăra, Melos, MediaTroust, Amos News, etc.

Aprecieri despre Festivalul George Enescu:

-E.S. Dl. Puiu Haşoti, Ministrul Culturii şi Patrimoniului Național: "Festivalul Enescu este evenimentul care promovează cel mai bine numele și opera marelui compozitor și în același timp, imaginea României în lume. Din acest motiv, Festivalul Enescu trebuie să devină o emblemă pentru România –un brand cultural de țară.”

-Dna. Anca Nuță,  Director Identitate și Comunicare, UniCredit Tiriac Bank: “Este deja cel de-al treilea an în care suntem partener principal al Festivalului şi Concursului Internaţional George Enescu, o validare a angajamentului pe care ni l-am luat faţă de acest eveniment cultural. În mod tradiţional, atât Grupul UniCredit, cât şi UniCredit Ţiriac Bank sunt promotori ai artei şi culturii, iar Festivalul reprezintă din acest punct de vedere unul dintre cele mai importante proiecte ale noastre. Ne bucurăm aşadar ca timp de o lună să fim părtaşi la transformarea Bucureştiului în cea mai importantă scenă a muzicii clasice, pe care urcă artişti de renume, aducând recunoaştere României şi valorilor noastre.”

-Dl. Alexey Golovin, Group Communication Director, Rompetrol: “Rompetrol este sinonim cu valorile timpurilor moderne, cu spiritul de inovație, succes și responsabilitate, fiind prima marcă romanească din sectorul petrolier care a cucerit în timp record piețele internaționale, cu activități și operațiuni extinse în 12 țări. Continuarea parteneriatului de susținere a Festivalului și Concursului Internațional George Enescu vine să întărească vocaţia internaţională a celor două branduri şi a produselor sale de excepție și, în mod direct, să contribuie la consolidarea unui brand de țară care promovează corect imaginea Romaniei în afara granițelor.”

-Ing. MBA Corneliu Cherbis C.E.O., Spectacular Companies:  “Spectacular Group of Companies, cel mai mare grup local de companii ce furnizează servicii de publicitate outdoor/indoor,  se implica activ în susținerea şi promovarea de evenimente culturale de anvergură organizate în Romania.  Festivalul Internațional “George Enescu” este unul dintre ele. Este o onoare pentru noi să fim parte din unul dintre cele mai renumite evenimente culturale ale țării , eveniment care pune România pe harta mondială  a muzicii.”

-Dna. Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova & Bulgaria - “Instituțiile culturale din România au
nevoie de susținere. Aşadar,  este “o datorie de onoare” pentru JTI să sprijine Festivalul Internațional ”George Enescu”, proiectele
Operei Naționale, ale Societății Române de Radiodifuziune sau ale Universității de Arte. « Intâlnirile JTI », cel mai important eveniment cultural organizat anual de JTI, se desfăşoară o dată la doi ani, în cadrul Festivalului « George Enescu », ceea ce reprezintă pentru noi o oportunitate şi, aşa cum am menționat, o onoare.  Prin toate aceste investiții, ne dorim să dăruim comunitătii o parte din ceea ce comunitatea ne oferă la rândul ei, să contribuim de fapt la transformarea societății în bine. Şi, ce ne poate schimba mai profund decât actul cultural ?”

-Dna. Anca Oreviceanu, Director Comunicare, DACIA Group: "Acum un an, Dacia a trăit prima experienţă simfonică pe perioada Festivalului
George Enescu. Am fost mândri că maşinile Dacia au transportat pe străzile Bucureştiului compozitori, muzicieni, personalităţi ale muzicii clasice din lumea întreagă şi instrumente de valoare. Festivalul George Enescu este una dintre cele mai prestigioase manifestări culturale ale Europei şi un important vector de imagine pozitivă pentru România. De aceea, am ales să continuăm acest parteneriat şi să susţinem în continuare muzica clasică şi valorile româneşti", a declarat Anca Oreviceanu, director Comunicare Dacia şi Grup Renault România.


×
x close