Aceste două tipuri de profesori au însă şi ceva în comun. Nici unul dintre ei nu ar putea să agreeze proiectul unei echipe de cercetători de la Universitatea din Wisconsin. Cercetătorii au creat robotul-profesor, care îmbunătăţeşte capacitatea elevilor de a reţine cât mai multe informaţii.
Profesorul-robot a fost programat să le citească o lecţie unor elevi, iar copiilor le-au fost montaţi senzori care înregistrau nivelul de atenţie.
În momentul în care atenţia elevilor scădea, robotul era alertat. Pentru a recăpăta atenţia copiilor, robotul a fost programat să ridice vocea şi să gesticuleze.
Robotul a mai fost programat să le citească o lecţie şi unor elevi care nu erau conectaţi prin senzori la respectivul sistem. Ei nu au primit nici un fel de stimuli din partea roboţilor.
Cum era de aşteptat, experimentul a demostrat că elevii care erau atenţionaţi de robot au reuşit să reţină mai multe informaţii decât ceilalţi.
Sursă: Discovery News