Dezbaterea prezidenţială dintre Barack Obama şi Mitt Romney a generat un interes uriaş în Statele Unite. Foarte mulţi americani au optat pentru a urmări dezbaterea candidaţilor on line, pe Twitter, YouTube sau XBox, unde au putut asista la confruntare, fără intervenţiile analiştilor din televiziune şi cu opţiunea de a comenta în direct duelul, relatează AFP.
După aproximativ o oră de dezbatere, pe Twitter, cele mai populare zece "hastaguri" (cuvinte sau construcţii scurte de cuvinte care ajută la centralizarea mesajelor în jurul unui anumit subiect) aveau legătură cu replicile celor doi.
"Dezbaterea din această seară a fost evenimentul cu cele mai multe mesaje transmise pe Twitter din istoria politică americană", au anunţat reprezentanţii reţelei de microblogging.
Pe YouTube şi XBox, americanii au putut urmări în direct dezbaterea, având un spaţiu rezervat comentariilor. YouTube a pus la dispoziţia internauţilor comentariile şi analizele a opt parteneri de-ai săi pentru alegeri, printre care New York Times şi Wall Street Journal.
Fiecare replică sau comentariu important al preşedintelui democrat sau al contracandidatului său republican a generat valuri de reacţii on line. Mitt Romney a declarat că ar reduce bugetul televiziunii publice, deşi îi place "Big Bird", puiul gigant din seria "Strada Sesame" difuzat de mai mult de 40 de ani de către postul de televiziune public PBS. Pe Twitter a apărut în câteva minute un cont "FireBigBird" (concediaţi-l pe Big Bird), iar la scurt timp hasthagul "#SupportBigBird" (susţineţi-l pe Big Bird) a devenit unul dintre cele mai populare.
Conform statisticilor publicate de reţeaua de socializare, dezbaterea dintre Barack Obama şi Mitt Romney a generat peste 10 milioane de "tweet-uri".