Antena 3 CNN Externe Ungaria creşte la 50% controversata taxă pe publicitate. Grupul german RTL, singurul vizat de această majorare

Ungaria creşte la 50% controversata taxă pe publicitate. Grupul german RTL, singurul vizat de această majorare

2 minute de citit Publicat la 14:34 13 Noi 2014 Modificat la 14:34 13 Noi 2014
661197-195703-01-06jpg.jpg
Foto: blogs.wsj.com
Guvernul maghiar va creşte, din ianuarie 2015, super-taxa pe publicitate, adoptată în această vară, de la 40% la 50% în cazul companiilor de media ale căror venituri anuale din publicitate sunt mai mari de 65 de milioane de euro, în acest caz fiind vizat doar grupul german RTL, potrivit AFP.

"Taxa pentru societăţile care realizează venituri de peste 20 de miliarde de forinţi (65 de milioane de euro) din publicitate va creşte de la 40% la 50%, începând din ianuarie 2015", a anunţat, miercuri, Ministerul ungar al Economiei.

Creşterea acestei taxe de către Guvernul condus de premierul conservator Viktor Orban vizează doar RTL Group, cel mai important grup european de media, care este prezent şi pe piaţa din Ungaria.

RTL Group este singura companie de media din Ungaria care atinge acest prag financiar, de 65 de milioane de euro.

RTL Group a anunţat, în luna octombrie, că a depus o plângere oficială la Comisia Europeană împotriva controversatei taxe pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media care a fost adoptată în această vară de guvernul maghiar, după cum relata broadbandtvnews.com.

Informaţia apărută în cotidianul maghiar Nepszabadsag a fost confirmată de responsabilul de comunicare al RTL Group, Andreas Meier, într-o declaraţie pentru AFP.

Pentru RTL Group, o filială a grupului german de media Bertelsmann şi care operează pe piaţa audiovizualului maghiar televiziunea RTL Klub, această taxă este "punitivă şi discriminatorie", întrucât ea afectează într-o manieră discreţionară această companie, comparativ cu alte televiziuni locale din Ungaria.

În replică, reprezentanţii autorităţilor ungare au declarat, în octombrie, că sunt "pregătiţi" să apere această taxă, la fel cum au făcut cu taxele din alte domenii, precum cel bancar, care au fost de asemenea aplicate după venirea la putere a premierului conservator Viktor Orban, în 2010.

Pe de altă parte, Comisia Europeană a denunţat la sfârşitul lunii iulie această taxă, prin vocea comisarului european pentru agenda digitală Neelie Kroes. Potrivit acesteia, legea care a impus această taxă are "un scop contrar valorilor europene", relatează AFP.

Parlamentul maghiar a adoptat, în luna iunie, controversata taxă pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media, care a stârnit, înainte de a fi adoptată, protestul a peste 60 de televiziuni, radiouri, publicaţii şi site-uri de presă din Ungaria.

Taxa ar urma să fie plătită de furnizorii de servicii media indiferent dacă ei operează ca o singură entitate sau ca un grup de companii asociate.

×
Etichete: Ungaria
x close