"Excesul de viteză în timpul unui viraj, posibila cauză a accidentului", scrie cotidianul El Pais. Citând surse apropiate anchetei, cotidianul afirmă că, la momentul accidentului, trenul circula cu o viteză de 180 de kilometri pe oră pe un tronson unde limita era de 80 de kilometri pe oră.
"Este vorba despre o curbă foarte complicată, foarte strânsă. De aceea, în locul unde a deraiat trenul, este interzis să se circule cu peste 80 de kilometri pe oră", adaugă El Pais.
Accidentul a avut loc pe un tronson de cale ferată de mare viteză, într-un viraj, la aproximativ patru kilometri de gara Santiago de Compostela, oraş de pelerinaj mondial celebru.
Potrivit unui purtător de cuvânt al Renfe, compania căilor ferate spaniole, "o anchetă este în desfăşurare". "Trebuie să aşteptăm" pentru a cunoaşte cauzele accidentului, "vom afla în curând viteza când analiştii noştri vor examina cutiile negre ale trenului", a adăugat el.
"Mare viteză mortală", titra pe prima pagină cotidianul El Mundo, potrivit căruia trenul avea 220 de kilometri pe oră pe un tronson cu limită de 80 de kilometri pe oră. "Excesul de viteză este una dintre ipotezele care predomină în explicarea accidentului", scrie cotidianul.
"Primele ipoteze merg în direcţia excesului de viteză drept cauză a accidentului", comentează, de asemnea, La Voz de Galicia, un cotidian regional.
Trenul care venea de la Madrid şi se îndrepta spre localitatea El Ferrol, pe coasta Atlanticului, transporta 218 pasageri şi patru angajaţi ai Renfe.
Cel puţin 77 de persoane au murit şi alte 143 au fost rănite, potrivit unui nou bilanţ provizoriu anunţat de tribunalul din Galicia.
Spania, cu o reţea de 3.100 de kilometri, este a doua ţară din lume, după China, ca număr de kilometri de cale ferată de mare viteză, AVE.