Antena 3 CNN Externe Treabă nemţească! Aeroportul din Berlin a angajat un inginer FALS pentru sistemul antiincendiu

Treabă nemţească! Aeroportul din Berlin a angajat un inginer FALS pentru sistemul antiincendiu

2 minute de citit Publicat la 14:01 27 Iun 2014 Modificat la 14:01 27 Iun 2014
1.jpg
Foto: Reuters
Persoana care a proiectat sistemul de evacuare a fumului, în caz de incendiu, din incinta Aeroportului Brandenburg, din Berlin, este cea vinovată pentru întârzierea inaugurării propriu-zise a aeroportului. De fapt, bărbatul angajat să efectueze acest proiect de siguranţă nu avea nimic în comun cu atribuţiile necesare unui astfel de job, el nefiind nici măcar inginer.

Este totuşi neclar cum bărbatul fără studii de specialitate şi fără calificările necesare, a reuşit să ocupe o poziţie cheie în staff-ul noului aeroport din Berlin, vreme de opt ani, fiind responsabil pentru executarea sistemul antiincendiu.

Alfred di Mauro, de 52  de ani, a deţinut această poziţie din 2006 până în mai 2014, atunci când a fost concediat. Conducerea aeroportului a explicat această măsură, motivând că au existat "deficienţe serioase" în proiectul în care era era implicat di Mauro, iar "încrederea în această persoană nu mai există".

În 2012, deschiderea oficială a Aeroportului Berlin Brandenburg a fost anulată din cauza unor defecţiuni majore la sistemul antiincendiu şi la cel de evacuare a fumului. Acestea nu fost rectificate nici până la ora actuală.

Potrivit jurnaliştilor de la revista Stern, di Mauro nu are nicio diplomă care să ateste calificarea sa de inginer, el fiind de fapt un simplu desenator tehnic.
La rândul său, di Mauro respinge acuzaţiile de fraudă care i se aduc şi spune că acestea sunt "absolut ridicole". El susţine că toată situaţia a fost creată pe fondul unor "neînţelegeri".

"Toţi m-au luat ca fiind inginer. Ce-i drept, nici eu nu i-am contrazis", menţionează di Mauro.

Într-un interviu acordat postului Spreeradio, di Mauro a declarat că "pentru sarcina pusă în slujba sa, nu era neapărat nevoie de o calificare de inginer".

Greşelile mari făcute la aeroportul din Berlin nu sunt primele făcute în cariera falsului inginer. În 2002, el a fost angajat în construirea unui centru medical din oraşul Offenbach, unde au fost găsite erori majore în proiectul de drenaj al apei din garajul subteran, fapt ce a provocat mai multe inundaţii grave.

Iniţial, Aeroportul Berlin Brandenburg trebuia să fie deschis în 2010. Termenul de finalizare al construcţiilor a fost de atunci de mai multe ori prelungit.
Cum era de aşteptat, costurile lucrărilor, la aeroportul ce ar trebui să fie al treilea ca volum de pasageri din Germania, au continuat să crească. Acum se estimează că au depăşit 5,4 miliarde de euro, cu peste 1 miliard mai mult decât era prevăzut la început.
Data exactă a deschiderii acestui nou aeroport a rămas "în aer", oficialii nefiind în stare să preconizeze un termen fix.

Sarcasmul jurnaliştilor germani a evidenţiat acest proiect, denumindu-l Fluchhafen (aeroportul blestemat), în loc de Flughafen, aşa cum se spune în germană la "aeroport".

×
x close