Antena 3 CNN Externe Tragedia aviatică din Alpii francezi: Pilotul automat al aeronavei, setat manual să coboare altitudinea de 30 de metri

Tragedia aviatică din Alpii francezi: Pilotul automat al aeronavei, setat manual să coboare altitudinea de 30 de metri

1 minut de citit Publicat la 09:54 27 Mar 2015 Modificat la 09:54 27 Mar 2015
Germanwings.jpg
Foto: upinthesky.nl
Datele din transponderul avionului Germanwings, care s-a prăbuşit marţi în Franţa, arată că cineva a modificat manual altitudinea pilotului automat la mai puţin de 30 de metri, susţine FlightRadar24.
   
"Între 09.30.52 şi 09.30.55 putem vedea că datele pilotului automat au fost schimbate de la 11.500 de metri la 30 de metri", afirmă joi FlightRadar24, care urmăreşte traficul aerian.
   
"După nouă secunde, avionul a început să coboare, pilotul automat fiind probabil setat pe modul de coborâre", a precizat organizaţia.
   
Zborul 4U9525 a plecat de la Barcelona în jurul orei 10.00 (11.00 GMT), marţi, şi a dispărut de pe radar după aproximativ o oră, zdrobindu-se la impactul cu munţii la circa 165 de kilometri nord-est de oraşul sudic francez Marsilia. Accidentul a provocat moartea tuturor persoanelor aflate la bord.
   
Datele tranponderului au confirmat anunţul de joi al autorităţilor franceze potrivit căruia copilotul Andreas Lubitz a început manual procedura de coborâre în momentul în care a rămas singur în carlingă şi nu a răspuns atunci când căpitanul şi echipajul au bătut în uşa încuiată.
   
Datele FlightRadar24 au fost obţinute din răspunsurile automate de ale transponderului la solicitările radarului.
   
Cum a fost posibil ca pilotul să rămână BLOCAT în afara carlingii. Ipoteze şi proceduri standard


Dezvăluirile determină autorităţile aviatice să revizuiască procedurile de securitate, care până în prezent s-au concentrat pe scenarii precum menţinerea în afara carlingii a unor posibili intruşi, mai degrabă decât pentru a contracara problemele de la panoul de navigaţie.
   
Noua Zeelandă a declarat că îşi va schimba normele pentru a cere prezenţa a doi membri ai echipajului în carlingă în orice moment, a relatat Stuff.co.nz.
   
Noile reguli vor "diminua orice risc în cazul în care unul dintre piloţi ar fi în incapacitatea de a opera aeronava", a declarat şeful operaţiunilor de zbor şi ofiţerul de securitate David Morgan.
   
Autorităţile canadiene au făcut aceeaşi mişcare, precum şi companii din Marea Britanie, Norvegia şi Islanda, la nivel individual.
  
La bordul avionului Germanwings prăbuşit se aflau 150 de persoane, inclusiv 75 de germani, 50 de spanioli şi peste zece persoane de alte naţionalităţi.

×
x close