Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 7,5% în primele şase luni ale acestui an, la 54.195 de unităţi, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 6,1%, la 1.017.500 de unităţi. La finalul primului semestru, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,33%, în scădere de la 5,38% la sfâr?itul lunii mai. În intervalul similar din 2014, Dacia deţinea pe piaţa franceză o cotă de 6,11%, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.Vânzările Dacia pe pia?a franceză au continuat astfel evolu?ia negativă consemnată în primele cinci luni, când au înregistrat un declin de aproape 10%.
În luna iunie, înmatriculările Dacia au urcat cu 2,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 11.640 de unităţi, conferind mărcii o cotă de 5,16%.
Piaţa auto franceză a consemnat în luna iunie o creştere de 15%, la 225.645 de autoturisme înmatriculate. În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate în primul semestru de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 14,5%, şi Alfa Romeo cu 20%. Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 3,5% în primele şase luni, la 262.801 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 25,83%, faţă de 26,48% în urmă cu un an.
În luna iunie au fost înmatriculate 65.111 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 8,5% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014. Cota de piaţă a grupului Renault în luna mai a fost de 28,86%. Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.