Antena 3 CNN Externe Emisii întrerupte şi pagini goale în ziare, într-un protest fără precedent în Ungaria faţă de taxa pe publicitate cerută de Guvern

Emisii întrerupte şi pagini goale în ziare, într-un protest fără precedent în Ungaria faţă de taxa pe publicitate cerută de Guvern

1 minut de citit Publicat la 13:46 06 Iun 2014 Modificat la 13:46 06 Iun 2014
3444.jpg
Foto: newtec.eu
Peste 60 de televiziuni, radiouri, publicaţii şi site-uri de presă au început joi seară o serie de proteste fără precedent faţă de planurile autorităţilor maghiare de a introduce o taxă pe veniturile anuale din publicitate, care ar putea ajunge la 40%, informează AFP.
   
După ce, miercuri, două dintre cele mai mari televiziuni din Ungaria - RTL şi TV2 - au anunţat că intenţionează să îşi oprească emisia joi, în semn de protest faţă de planurile autorităţilor maghiare de a introduce această taxă pe veniturile anuale din publicitate, şi alte societăţi de media s-au alăturat acestei acţiuni, care s-a transformat într-un protest în masă în media din Ungaria.
   
Potrivit AFP, peste 60 de televiziuni, radiouri, ziare şi site-uri de presă au protestat joi faţă de acest proiect elaborat de un membru al partidul de guvernământ din această ţară (Fidesz).
   
Acest proiect de lege prevede introducerea unei taxe care ar putea ajunge la maximum 40% din veniturile anuale din publicitate în cazul companiilor care au venituri de peste 50 de milioane de lire sterline (peste 61 de milioane de euro), după cum relata miercuri theguardian.com.
   
Televiziunile şi radiourile şi-au întrerupt emisia timp de 15 minute joi seară, ziarele au apărut pe piaţă vineri cu primele pagini goale, iar site-urile acestor societăţi de media au publicat mesaje de protest, conform The Wall Street Journal.
   
Publicaţia mai notează că la acest protest şi-au dat mâna aproape toate cele mai importante societăţi de media care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa din Ungaria, numărul protestatarilor urmând să ajungă la peste 70.
   
Noua taxă, care ar urma să intre în dezbaterea Parlamentului ungar în septembrie, va "paraliza" şi va duce la faliment numeroase societăţii de media şi agenţii publicitare, a declarat pentru AFP Zsolt Urban, reprezentant al sindicatului profesional MRSZ.
   
Noua taxă se înscrie într-o strategie fiscală aplicată de actuala guvernare în sectoarele economice din Ungaria care sunt dominate de societăţi străine. După venirea la putere a premierului conservator Viktor Orban, în 2010, această strategie a fost deja aplicată în sectoare de activitate precum telecomunicaţiile, energia şi băncile.
   
Reprezentanţii TV2 consideră că, dacă va fi aplicată, noua taxă pe veniturile din publicitate va avea "consecinţe imprevizibile" pentru business-ul de media din Ungaria, în special pentru cel de televiziune.

×
x close