Antena 3 CNN Externe "Celălalt tocmai a clipit!" Zeci de ani de rivalitate, sintetizate într-o scrisoare. Istoria "războaielor cola"

"Celălalt tocmai a clipit!" Zeci de ani de rivalitate, sintetizate într-o scrisoare. Istoria "războaielor cola"

2 minute de citit Publicat la 11:50 10 Feb 2012 Modificat la 11:50 10 Feb 2012
"Celălalt tocmai a clipit!" Zeci de ani de rivalitate, sintetizate într-o scrisoare. Istoria "războaielor cola"
Foto: deadline.com
În aprilie 1985, în încercarea de a revitaliza brandul, compania Coca Cola a uimit milioane de oameni cu decizia de a schimba formula celebrei băuturi. Reacţiile negative ale oamenilor au apărut imediat după lansarea noii băuturi. Reprezentanţii companiei au decis să reintroducă vechea reţetă în mai puţin de trei luni de la lansarea celei noi.

Auzind vestea insuccesului Coca Cola, directorul Pepsi, Roger Enrico, a fost în extaz.

A trimis următoarea scrisoare angajaţilor şi colegilor săi:

Vreau să vă transmit sincere felicitări.

După 87 de ani în care ne-am privit ochi în ochi, celălalt tocmai a clipit.

Coca Cola îşi retrage produsele de pe piaţă şi se „rebrand-uieşte” astfel încât să „semene mai mult cu Pepsi."

Poate că au realizat ceea ce mulţi dintre noi ştiau de foarte mult timp: Pepsi are gust mai bun decât Coca Cola


Oamenii care au probleme tind să ia decizii disperate...şi va trebui să ne ţinem ochii pe ei.

Dar, pentru moment, victoria are un gust foarte dulce, şi trebuie să sărbătorim. Vom declara sărbătoare vinerea asta.

Bucuraţi-vă!

Roger Enrico
President, Pepsi-Cola USA”




Un pic de "istorie cola": 

Coca-Cola a fost considerată întotdeauna o companie tradițională, care a pus foarte mare preţ pe vechile valori familiale promovate în micile oraşe din Statele Unite ale Americii. Formula acestei băuturi a rămas aceeaşi încă din anul 1886, fiind păzita sub cele mai înalte norme de securitate.

O cu totul altă imagine a promovat compania rivala, ai cărei reprezentanţi erau supranumiţi „tinerii şi neliniștiţii de la Pepsi”. Aceștia si-au propus sa devină brandul celor tineri și la moda. Au pătruns pe piața la sfârșitul anilor ’60 și cu toate ca intrarea lor s-a făcut cu mare tam-tam, la sfârșitul anilor ’70 la o sticla de Pepsi se vindeau doua de Cola.

În 1976 Pepsi a lansat o îndrăzneață și foarte bine gândita campanie numită: “The Pepsi Challenge”. În timpul acestei campanii, erau aleşi nişte oamenii care erau rugati sa faca un test intre cele doua băuturi: Pepsi și Cola. Reluat de mai multe ori, acest test a dovedit ca oamenii care au fost testați au preferat gustul Pepsi pentru ca era mai dulce decât tradiționalul Cola.

Campania a avut un mare efect asupra vânzărilor companiei Pepsi. În anii ’80, se făcea din ce în ce mai mult un transfer de consumatori de la Coca-Cola la Pepsi.

O problemă destul de serioasă pentru conducerea Coca-Cola, Roberto Goizueta, care în condiţiile actuale era forţat sa găsească o soluţie rapida şi eficientă. Astfel, a găsit o noua formulă care, la teste, a demonstrat că ar fi preferabilă celei existente pe piață.

Anul 1985 a fost unul dramatic pentru Coca-Cola. Acesta a fost momentul în care Roberto Goizueta a decis sa lanseze “Noua Coca-Cola”. Vechile sticle au fost retrase de pe piaţa şi formula băuturii a fost astfel înlocuita în mod oficial, după 95 de ani de existenta pe piața.

Conducerea de la Pepsi a văzut această decizie ca o situație de panică în interiorul Coca-Cola și, într-adevăr, nu a avut nici pe jumătate succesul scontat. Cele 4 milioane de dolari cheltuite pe cercetarea de piața au fost o investiție total neinspirată.

Opinia publică a învins într-un final și Goizueta a luat decizia să reintroducă binecunoscutul gust de Cola pe piața sub denumirea: “Classic Coke”. Compania a pierdut o mulțime de clienți loiali, în timp ce Pepsi a câștigat un segment de piața de peste 5%.

Pentru prima data în istorie, Pepsi a avut câștig de cauza în fața liderului pe piața de soft drink și ofensiva continuă.

Sursa: Wikipedia.org






 

×
x close