În cazul în care piloţii refuză să semneze propunerile conducerii, "vom crea o companie-soră cu Transavia, Transavia Développement, în Franţa, pentru a ne dezvolta în activitatea de low-cost cu avioanele noi care vin în lunile următoare", a afirmat Alexandre de Juniac într-un interviu acordat publicaţiei Le Journal du Dimanche (JDD).
Juniac susţine că piaţa low cost este "singura piaţă în creştere" din sectorul aviaţiei. "În Europa, low cost-ul reprezintă în prezent aproape 50% din trafic. În segmentul pentru preţuri mici cu un serviciu de calitate, Transavia poate deveni unul dintre marii Europei", a apreciat el.
Preşedintele-director general al companiei a detaliat costul grevei piloţilor, estimat miercuri de către Air France-KLM la 500 de milioane de euro.
"Greva ne-a costat 20 de milioane de euro pe zi, cărora li se adaugă despăgubiri, achiziţii de bilete la un preţ mare de la alte companii pentru a ne trimite pasagerii şi impactul asupra rezervărilor din săptămânile următoare", a spus el.
"Această grevă ne-a făcut să pierdem un an", a apreciat CEO-ul, adăugând că firma va "continua să investească masiv", dar că va fi necesar "să se ţină cont de costul grevei".
Sindicatul de la Air France, CGT, a denunţat joi decizia înfiinţării unei noi companii, catalogând-o drept un "adevărat şantaj" din partea conducerii.
Piloţii de la Air France au intrat în grevă de la 15 la 28 septembrie, opunându-se unui proiect de dezvoltare a filialei low cost Transavia France.