
Pe înregistrările uneia dintre cutiile negre, cea cu conversaţiile din carlinga Airbusului A320-220, se pot auzi sunetele mai multor alarme, inclusiv cea care indica faptul că avionul intra în picaj, a declarat acest anchetator, sub protecţia anonimatului.
"Putem spune că alarmele de avertisment răsunau, în timp ce în plan secund, ei (pilotul şi copilotul) încercau să reia controlul" avionului, a adăugat el.
Anchetatorul, din cadrul Comitetului Naţional pentru Securitatea Transporturilor (NTSC), a adăugat că vocile piloţilor erau acoperite de zgomotul scos de alarme.
Această dezvăluire apare la o zi după cea a ministrului indonezian al Transporturilor Ignasisus Jonan, potrivit căreia avionul a urcat prea rapid, după care a intrat în picaj şi s-a prăbuşit în mare.
Cele două înregistratoare de zbor - unul pentru conversaţiile dintre piloţi şi cu controlorii aerieni (înregistratorul fonic), celălalt pentru parametri avionului (viteză, altitudine, regimul motoarelor, etc.) - au fost recuperate, iar în prezent sunt analizate de către anchetatori, care urmează să prezinte un raport preliminar pe 28 ianuarie.
Scafandri au recuperat până la 53 dintre cadavrele celor 162 de persoane care se aflau la bordul avionului. Este vorba despre 155 de indonezieni, copilotul francez Rémi Plésel, un britanic, trei sud-coreeni şi câte un cetăţean din Malaysia şi Singapore.
Avionul Airbus A320-200 cu 162 de persoane la bord a dispărut de pe ecranele radar la scurt timp după decolarea din oraşul indonezian Surabaya cu destinaţia Singapore, după ce a traversat o zonă cu nori ameninţători.