Dar kilometri de autostradă dintre satele Biharia şi Sărsig par să se fi... camuflat.
Pe care o mână de muncitori trebuie să le transforme în "autostrada sătească" Biharia-Sărsig, în 7 luni. Porţiunea de 18 kilometri e situată la mijlocul tronsonului Suplacu de Barcău-Borş, aproape de graniţa cu Ungaria. Întreg tronsonul, cu o lungime de 64 de kilometri, ar trebui să fie gata în decembrie anul viitor.
Contractul cu americanii de la Bechtel, dar şi actul adiţional parafat de ministrul Transporturilor, anul trecut, pentru plecarea lor, sunt secrete. Ştim însă că, anul acesta, 80 de milioane de euro au fost alocate de Compania de Autostrăzi, pentru lucrările dintre Biharia şi Sărsig. Sunt şanse să nu ajungă pentru toţi cei 18 kilometri. La un cost de 6,9 milioane de euro pe kilometru, costul ar putea ajunge la 124,2 milioane de euro.
Înainte de a pleca din România, americanii de la Bechtel mai trebuie să se achite de o datorie: finalizarea tronsonului Câmpia Turzii-Gilău, culmea, deja inaugurat de fostul premier în 2009. A fost cel mai scump construit vreodată. Pentru cei 54 de kilometri realizaţi parţial, compania americană a încasat peste 1,25 miliarde de euro.