Compania de stat și-a lansat în toamna anului trecut aplicația iHidro, dar fără funcția de plată online cu cardul a facturilor.
Pentru a rezolva această problemă, Hidroelectrica a lansat la începutul lunii trecute o licitație deschisă, iar între timp a primit trei oferte, potrivit datelor recente publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Cele trei oferte sunt din partea: Netopia Financial Services, PayU și Europayment Services (în asociere cu CEC Bank).
Un posibil ofertant a întrebat Hidroelectrica dacă poate furniza o statistică anuală a plătitorilor pe top bănci, iar datele comunicate de companie arată că în primele trei luni din acest an cele mai multe plăți au fost făcute de clienți ai Băncii Transilvania (46%), BCR (25%), BRD (9%), Raiffeisen (9%), Unicredit (8%) și CEC Bank (3%).
Producătorul de energie a mai menționat că există separat și un cont open unde se fac tranzacții IBAN-IBAN, interbancar.
"Tranzacțiile din acest cont vor putea migra parțial către plățile cu cardul - fără ca Hidroelectrica să garanteze un anumit volum pentru o astfel de migrare.
În acest cont se încasează sumele de la clienții consumatori mari de energie și care nu sunt pretabile la plata cu cardul", a menționat Hidroelectrica.
Noile instrumente de plată pe care vrea să le introducă Hidroelectrica vizează în special segmentul casnic, cu sute de mii de facturi și valori mici pretabile la plata cu cardul bancar.
"Pentru facturile cu sume mari, în special de la clienții non-casnici, se vor utiliza în continuare sistemele de plăți clasice, respectiv transfer bancar, plăți pe sablon, etc", mai precizează compania.
Valoarea totală estimată a contractului licitat este de peste 3,72 milioane de lei (fără TVA), echivalentul unui comision pe tranzacție de 0,42% plus TVA.
Orice ofertă care va depăși aceste valori va fi descalificată. Contractul licitat are o perioadă de 12 luni.
Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost 8 mai 2024, dată la care urma să aibă loc și deschiderea ofertelor, potrivit hotnews.ro.
Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, a lansat aplicația de mobil pentru cei aproape 600.000 de clienți ai săi.
Aplicația se numește iHidro și este disponibilă atât în App Store, cât și în Google Play.
Aplicaţia Hidroelectrica, iHidro, îi ajută pe clienţii companiei, printre altele, să-şi plătească facturile mai rapid, dar şi să vadă istoricul facturilor, să consulte soldul sau să transmită indexul lunar.
Aplicația iHidro se poate descărca din Google Play Store sau App Store, în funcție de sistemul de operare.
Hidroelectrica, rezultatele pe 2023: Profitul a crescut cu 42%
Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, a înregistrat în 2023 venituri de 12,2 miliarde lei, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.
De asemenea, profitul net al companiei de stat este de 6,33 miliarde lei, ceea ce înseamnă cu 42% peste nivelul din 2022, potrivit raportului financiar publicat la BVB.
Având în vedere producţia excedentară de 30% faţă de anul precedent, coroborat cu noile condiţii de funcţionare a pieţei angro, veniturile aferente tranzacţiilor pe piaţa angro au înregistrat o creştere de 14% în anul 2023 faţă de anul 2022.