Ministrul a făcut referire la declaraţiile pline de optimism ale predecesorului său. Ludovic Orban promitea că în şapte ani va fi inaugurată calea ferată de tip TGV care va lega Bucureştiul de Budapesta. ?Acestea sunt greşeli pe care ar fi bine să le evităm. Ce şanse avem noi să aducem TGV-ul la Bucureşti în termenul în care s-a spus atunci, îmi place să cred că în glumă, în condiţiile în care Franţa a inaugurat abia anul trecut linia Paris ? Strassbourg ??, arăta Berceanu, citat de Gândul.
Opinia a fost susţinută şi de reprezentantul francez, care sublinia că ?proiectul european este de a aduce magistrala feroviară de mare viteză până la Viena şi abia apoi ne gândim să o prelungim spre Budapesta şi, ulterior, spre Bucureşti. În prezent însă nu există nici un proiect realizat pentru această extindere spre estul Europei. Este o problemă de discutat în următorii 20 de ani de acum încolo? .
Realizarea acestui proiect a fost una din direcţiile de dezvoltare promise de Orban, care dorea ca viitoarea cale ferată să treacă prin Timişoara sau Arad ? Curtici.
Încă de atunci, realizarea părea un vis, în condiţiile în care modernizarea liniei Bucureşti-Constanţa, de 225 kilometri, durează de patru ani, iar lucrările nu sunt la jumătate.
Gerard Longuet crede că România ar trebui să se orienteze spre construcţia de autostrăzi prin concesionare către firme private. ?După 25 de ani, autostrada revine la stat, care o concesionează din nou, şi astfel se obţine finanţare pentru noi proiecte? .
Antena3.ro