Potrivit jurnaliştilor, una dintre marile organizaţii din publicitate, International Advertising Association, vrea să introducă din nou agenţiile ca intermediari între televiziuni şi beneficiarii finali, pentru a avea acces la banii din contracte.
Reacţia publicitarilor vine după ce guvernul a scos agenţiile din circuitul banilor obţinuţi din contractele de publicitate. După o ordonanţă de urgenţă dată acum câteva săptămâni, agenţile mijlocesc în continuare relaţia dintre televiziuni şi beneficiari, dar nu mai au cotă parte din contracte, ci încasează doar serviciile de consultanţă.
International Advertising Association a încercat să reintroducă în lege agenţiile ca mijlocitor, prin presiuni făcute în Parlament. La Camera Deputaţilor a fost un eşec, şi acum au pregătit un alt document pentru senatori.
Potrivit Ziarului Naţional, publicitarii încercă să aibă mai multe întâlniri cu parlamentarii şi au contactat deja o agenţie de lobby care să-i reprezinte. Miza e atât de mare încât sunt dispuşi să cheltuiască 40.000 de euro, cât ar fi cerut firma de lobby.
Potrivit Ziarului Naţional, publicitarii încercă să aibă mai multe întâlniri cu parlamentarii şi au contactat deja o agenţie de lobby care să-i reprezinte. Miza e atât de mare încât sunt dispuşi să cheltuiască 40.000 de euro, cât ar fi cerut firma de lobby.
Sursa citată mai scrie că "rechinii" care vor să schimbe legea au intrat deja în vizorul procurorilor. Reprezentanţii unor agenţii de publicitate şi ai unor televiziuni au fost acuzati că încearcă să falsifice mai multe contracte, antedatându-le, pentru a scăpa de efectele ordonaţei date de Ponta.