În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate 40 de premii, dintre care un Grand EFFIE, 11 trofee de aur, 15 de argint şi 13 de bronz și au fost premiate în total 18 agenții de comunicare: Cohn & Jansen JWT, Geometry Global România, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Jazz, Leo Burnet & Target, Lowe & Partners, McCann Erickson, Mindshare Media, Next Advertising, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis Bucharest, Starcom MediaVest Group, The Geeks și Wunderman România.
Marele premiu a fost câștigat de McCann Erickson România, pentru campania “Ghiță The Social Shepherd” - Vodafone. Agenția a mai câștigat și alte cinci premii, printre care și trei trofee de aur: pentru Mega Image – campania “Play with your inspiration”, pentru “Bucharest not Budapest” - ROM, care a câștigat aur la categoria Snacks, confectionery and deserts și pentru campania „Ghiță The Social Sheperd” - Vodafone, cu care a câștigat aur la categoria Telecommunications Internet & Data.
Graffiti BBDO a plecat acasă cu 7 premii, printre care și două trofee de aur, unul pentru Ursus Cooler Launch, la categoria Alcoholic Beverages – Beers și pentru Campania “A chance for life”, pentru React, la categoria GoodWorks EFFIE - Non-Profit.
Trofee de aur s-au acordat și în categoriile GoodWorks EFFIE - Brands (CSR) și Media & Entertainment, ambele pentru campania “Why Don't You Come Over”, semnată de GMP Advertising & Webstyler pentru Gândul, la categoria Financial Services aurul a fost câștigat de către Leo Burnett & Target pentru “BRD Team Spirit Campaign”, iar la categoria Others trofeul de aur a fost câștigat de Lowe & Partners, pentru campania “Văru' te rezolvă”- pentru tocmai.ro. La categoria Sustained Success trofeul de aur a fost câștigat de campania “As it used to be”, semnată de Propaganda pentru Napolact, iar la categoria Durables a câștigat Publicis Bucharest pentru “Childhood Bike”- Pegas.
Alte agenții de comunicare care au plecat acasă cu mai multe trofee: Geometry Global, care a câștigat în total patru trofee, două de argint și două de bronz, Leo Burnett & Target, care a câștigat trei premii, unul de aur și două de argint, GMP Advertising, care a câștigat tot trei trofee și Cohn&Jansen JWT, Jazz, Lowe & Partners și Mindshare Media cu câte două trofee.
Printre brandurile care au câștigat cele mai multe trofee se numără Gândul, care a câștigat cu campania “Why don’t you come over”, P&G Multibrand, Vodafone și Lay’s. Mai multe detalii despre premiile acordate în cadrul festivității de premiere găsiți pe site-ul evenimentului, www.effie.ro.
Juriul Romanian EFFIE Awards de anul acesta a fost prezidat de Bianca Bourbon, Franchise Operations Director Central Europe, Coca-Cola Central and Southern Europe, și a fost format din 55 de reprezentanți seniori ai industriei de marketing și comunicare din România. Aceștia au evaluat cele 90 de campanii înscrise în competiție din perspectiva rezultatelor de vânzări și a obiectivelor de comunicare atinse și depășite.
EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.