De anul trecut însă, lucrurile au început să se mişte în direcţia bună pentru acest segment. Estimările arată că în România putem vorbi de o creştere de până la 10 milioane de dolari în acest an.
Agenţiile de publicitate sunt optimiste când vine vorba de viitorul industriei. Şi-au făcut planuri şi calcule, iar rezultatele indică o creştere a cifrei de afaceri şi extinderea portofoliului pentru acest an.
Topul industriilor care vor susţine piaţa de publicitate în 2015 nu s-a schimbat foarte mult faţă de anii precedenţi.
"Dacă e să urmărim trendurile de anul trecut, site-urile de anunţuri au avut o creştere fabuloasă şi ele ar putea să fie în continuare în topul celor care vor alimenta creşterea industriei", a spus Bogdan Prăjişteanu, director comercial Antena Group.
Canalele media cele mai eficiente şi cele mai utilizate pentru publicitate rămân în continuare televiziunea şi online-ul. De altfel, cele două deţin 80% din întreaga piaţă, restul fiind împărţit între outdoor, radio şi alte canale de promovare.
Piaţa românească de publicitate este estimată la aproximativ 400 de milioane de dolari. Experţii spun că cifra ar putea să fie şi mai mare, dacă şi statul şi-ar aduce aportul.
"Piaţa de publicitate ar putea să beneficieze de creşteri, dacă există măsuri fiscale pentru antreprenorii locali şi pentru investitorii străini, care să aibă facilităţi pentru a investi în România, pentru a creşte numărul locurilor de muncă, pentru a putea produce mai mult, pentru a vinde mai mult şi implicit si industria de publicitate sa beneficieze de aceste creşteri", a mai spus Bogdan Prăjişteanu, director comercial Antena Group.
În Marea Britanie, studiile arată că la o liră investită în publicitate se întorc 8 lire în cifra de afaceri. În România însă este foarte greu de cuantificat profitul înregistrat de pe urma publicităţii, din cauza lipsei unor cifre exacte.
Informaţiile au fost prezentate sâmbătă, la emisiunea Income Magazine, de la Antena 3.
Informaţiile au fost prezentate sâmbătă, la emisiunea Income Magazine, de la Antena 3.