Aceasta este a doua rechemare majoră în ultimele două luni.
Toyota şi companiile grupului nipon au vândut în perioada ianuarie-septembrie 7,4 milioane de vehicule în întreaga lume, depăşind General Motors şi Volkswagen, fiind cel mai vândut producător auto din lume.
Joichi Tachikawa, purtător de cuvânt al Toyota, a declarat pentru BBC că problema la direcţie se referă la o "insuficientă duritate a arborelui de direcţie". El a explicat că din această cauză, canelurile care leagă prelungirea arborelui de cutia de viteză se pot deforma dacă volanul este "dus frecvent şi forţat în poziţia de virare completă în timp ce se conduce la viteze foarte mici". "Asta poate creea o reacţie negativă crescută şi canelurile se pot uza în timp, ceea ce ar putea duce la pierderea capacităţii de virare", a mai spus Tachikawa, adăugând că niciun accident din această cauză nu a fost raportat până în prezent.
Problema de direcţie, care poate fi rezolvată în 50 de minute, afectează 1,5 milioane de vehicule în Japonia, 670.000 în Statele Unite şi 496.000 în Europa.
Separat, Toyota a anunţat rechemarea a 630.000 de vehicule pe plan mondial, din care 350.000 în Statele Unite şi 175.000 în Japonia, pentru a fixa pompa de apă a vehiculelor hibride, a mai declarat Joichi Tachikawa.
Ca urmare a acestui anunţ, miercuri dimineaţă, la bursa din Tokyo, acţiunile Toyota au scăzut cu 0,5%, la 3.070 yeni.
"Nimeni nu este perfect"
Reputaţia celor de la Toyota a avut de suferit în 2009 când o rechemare a implicat 12 milioane de vehicule şi amenzi din partea autorităţilor americane. Producătorul japonez încearcă în continuare să îşi reclădească reputaţia şi să recâştige încrederea consumatorilor după acel fiasco, în urma căruia şeful firmei şi-a cerut scuze clienţilor.
Analiştii spun însă că ultimele rechemări, ce ajung la un total de 10 milioane de vehicule, pot reprezenta un pas în spate, dar nu vor dăuna reputaţiei precum cele din 2009. "Nimeni nu este perfect. Vehiculele din ziua de azi sunt foarte complicate. Compania a luat măsuri din propria iniţiativă să rezolve aceste probleme, deci nu cred că ele vor dăuna semnificativ reputaţiei Toyota", a explicat Kichi Sugimoto, un analist auto la BNP Paribas în Tokyo, pentru BBC.