"Clientul român şi-a schimbat atitudinea, îşi face tema de-acasă, se uită mult mai mult şi studiază mult mai în detaliu înainte să ia decizia de cumpărare. El se uită nu numai la preţul maşinii, care este în continuare un element important în ceea ce priveşte decizia de cumpărare, dar şi la cheltuielile aferente, şi la taxa de înregistrare, şi la cheltuieli de service, cheltuieli de consum", a declarat Brassai.
Dacă în ţările dezvoltate din Europa de Vest clienţii deţin mai multe maşini pentru activităţi precum mersul în oraş, vacanţă sau legate de business, în România majoritatea familiilor au o singură maşină, care trebuie să poată fi folosită pentru toate acestea, a punctat el.
Şeful Ford România a arătat că pentru români siguranţa este foarte importantă, iar cei care au familie se uită mult mai atent la acest aspect, unul dintre motiv fiind legat şi de starea infrastructurii.
"Viaţa nu are un preţ. Dacă ai făcut un accident, nu poţi să zici ?da, dar am luat cu 500 de euro mai ieftin?", a adăugat el.
El a spus că românii nu caută neaparat cea mai ieftină variantă, ci un echilibru între calitate şi preţ, vizând, printre altele, garanţii extinse, piese de schimb cu livrare rapidă şi o zonă de service cu costuri previzibile.
Întrebat despre profilul cumpăratorului român al modelului B-Max, primul lansat de Ford la fabrica din Craiova, Brassai a răspuns că deocamdată nu a fost realizată o cercetare dedicată pieţei locale.
"Pe baza datelor din Europa, clientul are între 25 şi 35 de ani, cu hobby-uri, cu familie, cu copii, iar maşinile sunt conduse de ambii soţi. Maşina este folosită şi pentru vacanţă, dar mai mult pentru activităţile de sport, de familie sau cumpărături în oraş", a spus el.
Brassai a apreciat că în România va fi folosită mai mult pentru vacanţă sau drumuri mai lungi, iar vârsta va fi mai înaintată, luând în calcul puterea de cumpărare.