Utilajele zac abandonate pe câmp de luni de zile. Locul pe care ar fi trebuit să se contureze deja o autostradă este o mare de noroi. Nici pomeneală de materiale pentru terasament sau asfalt.
Toţi cei 22 de kilometri din primul tronson al autostrăzii Nădlac-Arad înseamnă 4.6% din totalul lucrărilor. De la începutul anului, unul dintre constructori a renunţat să mai lucreze pentru că, spune el, nu şi-a primit banii. Este vorba pe firma portugheză MonteAdriano.
Tot avansul de la Compania de Autostrăzi a fost încasat de firma românească Romstrade condusă de Nelu Iordache, partenerul alături de care portughezii au câştigat licitaţia de la stat şi care, potrivit contractului semnat între cei doi, era delegat să încaseze banii şi apoi să-i împartă.
Constructorul aşteaptă acum decizia oficialilor.
Conducerea Companiei de Autostrăzi şi Drumuri susţine, însă, că nu se poate implica în conflictul dintre cele două părţi. Tot ce a putut face a fost să penalizeze contructorul pentru că nu a respectat termenele de execuţie a lucrării.
Din iunie 2011 şi până în prezent, Romstrade a încasat de la CNADNR peste 20 milioane de euro pentru lucrările din primul tronson al autostrăzii Nădlac-Arad.
Valoarea totală se ridică 116 milioane de euro, iar termenul de finalizare este 2013. Reprezentanţii Romstrade nu au vrut să comenteze acest subiect. În cele din urmă, oficialii europeni vor decide dacă banii comunitari sunt cheltuiţi corespunzător. Dacă se găsesc neregului, România riscă întreruperea programului sectorial în valoare de 4,6 miliarde de euro.