Anul trecut s-a înregistrat un record în privinţa veniturilor din rovinietă: 198 de milioane de euro. Suma este de peste 30 de ori mai mare decât a colectat compania în 2002, iar anul 2013 arată la fel de bine pentru CNADNR - în primele nouă luni au venit la buget 154 de milioane de euro.
În total, în 12 ani, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a colectat 1,5 miliarde de euro, bani suficienţi pentru a construi 400 kilometri de autostradă în zona de şes, la un cost de 3,8 milioane de euro pe kilometru. Sau, cu aceşti bani, s-ar fi putut face 255 de kilometri de autostradă la munte la un standard de cost de 5,9 mililoane de euro pe kilometru, fără să luam în considerare fondurile europene pentru construcţia de autostrăzi, de 4,5 miliarde de euro cu care am fi putut construi 1.200 de kilometri la şes sau 765 de kilometri în zona de munte.
În total, în 12 ani, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a colectat 1,5 miliarde de euro, bani suficienţi pentru a construi 400 kilometri de autostradă în zona de şes, la un cost de 3,8 milioane de euro pe kilometru. Sau, cu aceşti bani, s-ar fi putut face 255 de kilometri de autostradă la munte la un standard de cost de 5,9 mililoane de euro pe kilometru, fără să luam în considerare fondurile europene pentru construcţia de autostrăzi, de 4,5 miliarde de euro cu care am fi putut construi 1.200 de kilometri la şes sau 765 de kilometri în zona de munte.
Din păcate pentru noi, cifrele sunt cu totul diferite. Până acum, în 2013 au fost inauguraţi doar 30 de kilometri de autostradă, iar anul trecut s-au deschis circulaţiei 140 de kilometri. În total, din 2002 şi până acum s-au construit circa 450 de kilometri de autostradă sau 37 de kilometri pe an.