Desi veniturile din dobanzi s-au majorat in ultimul an cu 3,5% pana la 124 mil. Euro, iar per ansamblu veniturile operationale au crescut si ele usor cu 1,3%, ritmul de crestere fiind incetinit de veniturile din fee-uri si comisioane.
Veniturile din operatiuni au ajuns la 224 mil. Euro, cu 3 mil. Euro mai mari fata de prima jumatate a anului trecut, insa cheltuielile general administrative s-au majora cu 7,6% pana la 144 mil. Euro, muscand astfel din profitul operational al bancii pana la 80 mil. Euro fata de 88 mil. Euro in anul anterior. Al doilea trimestru a contribuit decisiv la profitul dupa taxe raportat de Raiffeisen in primul semestru, plusul fata de perioada ianuarie – martie fiind de peste 50%.
“Cea mai mare scadere a profitului net a avut loc in Romania, ca urmare a volumelor mai mici vandute”, se arata in raportul Raiffeisen Bank International.
Activele bancii s-au majorat in ultimul an cu 6% pana la 6,17 mld. Euro. Imprumuturile acordate si avansurile catre clienti au ajuns la jumatatea anului la 4,39 mld. Euro, cu 8,5% peste nivelul inregistrat in urma cu un an, ponderea creditelor catre populatie (retail) mentinandu-se in jurul valorii de 60% din portofoliul Raiffeisen, in timp ce imprumuturile catre companii sunt la o treime din volumul de credite al bancii.
Depozitele bancii au avansat cu 3% pana la nivelul de 3,5 mld. Euro, ceea ce a dus raportul imprumuturi/depozite la 125,7%, in crestere fata de anul anterior pe fondul avansului mai rapid al creditarii fata de ritmul de atragere de resurse de la clienti.
Numarul de clienti ai Raiffeisen s-a majorat in ultimul an de la 1,90 la 1,94 milioane, timp in care si personalul bancii a ajuns la 6.054 de angajati, cresterea fiind sub un procent. Reteaua Raiffeisen a ramas la aceleasi dimensiuni aproape, numarand 544 de locatii fata de 542 in iunie 2010. Raportul cost/venit este si el in crestere, ajungand la 64,2%.
Trendul de scadere al profiturilor se mentine pe piata bancara la nivelul bancilor mari, singura exceptie notabila fiind in primul semestru Banca Transilvania, care si-a dublat castigurile pe fondul unei reduceri a provizioanelor.
Intreaga piata bancara insa asteapta o repornire mai puternica a economiei, care sa pregateasca terenul pentru revenirea consumului, si in acest fel a apetitului pentru credite noi, principala sursa de business a bancilor.