Tronsonul Sebeş-Turda a fost gândit acum 5 ani ca un drum expres. Când a auzit că poate obţine finanţare europeană, Guvernul a decis acum o jumătate de an să îl facă autostradă. În luna iulie, CNADNR a scos la licitaţie construcţia, la un cost estimat la puţin peste 550 de milioane de euro. Adică aproape 8 milioane de euro pe kilometru.
Săptămâna trecută însă, Guvernul a hotărât să aloce pentru acest tronson nu mai puţin de un miliard de euro. E adevărat, 85% din sumă ar fi bani europeni şi doar 15% bani de la bugetul de stat.
Chiar şi aşa, Sebeş-Turda ar putea ocupa locul doi în topul celor mai scumpe autostrăzi, după celebrul scandal Bechtel. Costul ei ar urma să ajungă la 15 milioane de euro pe kilometru.
Adică de trei ori mai mult decât standardul de cost despre care vorbea acum câţiva ani CNADNR.
Contractul autostrăzii Sebeş-Turda va fi câştigat, spune Guvernul, de constructorii care vor oferi preţul cel mai mic. Durata de construcţie este de 22 de luni, 4 luni fiind dedicate proiectării, iar restul pentru lucrări.