Reţeaua de autostrăzi din România se va extinde şi în 2014 cu 61 de kilometri. Anul acesta au termen de finalizare doar trei tronsoane - o performanţă care îi dezamăgeşte pe şoferi, mai ales că până în 2018 autorităţile promit peste 1.000 de kilometri de autostradă inauguraţi.
Prima panglică ar urma să fie tăiată abia la primăvară. Atunci, autorităţile vor să inaugureze 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti - Ploieşti. O altă bucată de drum va fi lotul 3 din Orăştie - Sibiu care urmează să fie deschisă abia în octombrie, din cauza alunecărilor de teren care au întârziat mult lucrarea. Segmentul are 22 de kilometri şi cuprinde cel mai mare viaduct din România.
Celelalte porţiuni din autostradă au fost inaugurate la sfârşitul anului trecut.
Tot anul acesta ar urma să fie gata şi lucrările la primele două tronsoane ale autostrăzii Nădlac-Arad, cu o lungime totală de 39 de kilometri. Lucrările, începute în 2011 cu bani europeni, au fost oprite un an mai târziu, după ce s-au constat mai multe nereguli, iar una dintre firmele constructoare a dat faliment. Pentru lotul 2 nu s-a organizat încă nici măcar licitaţia, dar termenul rămâne acelaşi: 2014.
În total, în acest an, se vor deschide cel mult 70 de kilometri de autostradă. Este, însă, cu siguranţă anul marilor promisiuni. Sunt în plan lucrări la peste 300 de kilometri.
Cel mai important proiect de autostradă din 2014 este Comarnic - Braşov. Autorităţile se gândesc deja cât de mare să fie taxa pentru acest drum.