Undeva în Marrakech, James May conduce în sfârşit Dacia Duster şi face un reportaj care lasă lumea întreagă cu gura căscată. Pentru că Top Gear face lucruri la care alţii doar visează!
?Duster este o maşină, şi nimic mai mult. E posibil să ai senzaţia că lipsesc multe lucruri, dar asta înseamnă că ce găseşti la interior o să iasă cu atât mai mult în evidenţă. Istoria ne spune că mărcile necunoscute ce provin din cele mai neaşteptate ţări (Proton, Perodua, Hyundai, nu cu mult timp în urmă) sunt stigmate cu imaginea cum că ar fi pentru oamenii care altfel nu şi-ar permite o maşină nouă. Duster lasă o altă impresie?, spune May...? , verdictul complet îl găsiţi pe: James May testează Dacia Duster.
James May a început să scrie despre maşini la începutul anilor '80. A fost concediat succesiv de mai multe publicaţii auto, înainte de a-şi găsi căminul spiritual la TopGear, în 2003, în rolul de "Captain Slow". Cu toate că este un colecţionar avid de motociclete clasice şi un fan înfocat al mărcii Porsche, porecla lui este de neclintit. Nici chiar condusul unui Bugatti Veyron la viteza de 407 km/h nu l-a ajutat să-şi schimbe infama poreclă, mai ales că între timp s-a declarat simpatizant al Daciei Sandero.
De fapt, James May flirtează cu Dacia de ceva vreme şi face referiri constante la modelele mărcii în emisiunea Top Gear, de fiecare dată când are de transmis veşti bune. Punctul culminant al experienţei lui James cu Dacia s-a întâmplat anul trecut în timpul filmărilor TopGear din România, când Clarkson i-a făcut cadou un Sandero second-hand. Convieţuirea fericită dintre cei doi a fost curmată brusc de accidentul despre care oamenii încă ne întreabă dacă a fost "pe bune" sau nu.
?Accidentul a fost pe bune, normal, doar maşina a rămas ţăndări după ce au scos TIR-ul din ea, a văzut toată lumea. Ceea ce n-a remarcat însă toată lumea a fost mâhnirea reală de pe faţa lui May, care ar fi vrut să ia maşina cu el înapoi în Anglia şi s-o conducă zi de zi la birou. Unii spun că supărarea lui May a ţinut doar până când s-au închis camerele de filmat, dar cei care au fost acolo ştiu două lucruri: în primul rând, camerele de filmat nu s-au oprit niciodată, iar James May a continuat zilele de doliu cel puţin până cand a plecat înapoi acasă...", îşi aminteşte Costin Giurgea, redactorul sef al revistei TopGear.
Între timp, May a condus noul Duster, iar concluziile testului sunt în revista BBC TopGear România nr. 57, ediţia de iulie-august.
Top Gear a ajuns cea mai cunoscută revistă auto din lume cu ajutorul show-ului TV, fiind a doua emisiune din lume cea mai vizionată după Oprah. Emisiunea Top Gear atinge un public din peste 94 de ţări şi rămâne fidelă conceptului de a face maşinile distractive.