Antena 3 CNN Economic Auto România, "raiul" reţelelor de maşini furate (VIDEO)

România, "raiul" reţelelor de maşini furate (VIDEO)

1 minut de citit Publicat la 23:30 14 Iul 2010 Modificat la 23:30 14 Iul 2010
România, "raiul" reţelelor de maşini furate (VIDEO)

Cu ochii după maşini străine mai bune şi la un preţ mic, unii români sunt victime sigure ale reţelelor de autoturisme furate, care au găsit o piaţă bună în România încă de anul trecut. Sunt protejate chiar de lege, care nu e prea aspră cu cei implicaţi în traficul de maşini.

Cristi, un astfel de cumpărător, a achiziţionat maşina în noiembrie, de la un vânzător găsit pe internet. A considerat că a făcut o afacere că a dat 2.200 de euro pe o maşină folosită numai pe drumuri bune. Până să ajungă la  Registrul Auto Român. 

"Acolo am avut o surpriză. Mi-a fost respinsă maşina pentru că documentele de proveninţă ale maşinii nu sunt autentice", povesteşte acesta.

Adică a cumpărat o maşină care avea talon fals. Pe care nu l-a verificat înainte.

"Persoana de la care am cumpărat maşina mi-a zis că nu ştie desre ce vorbesc şi să fac ce cred. Să mă duc la poliţie", spune Cristi.

Şerban Dobre, adjunct Departamentul de omologări individuale, susţine că, înainte să cumpere maşina, clientul ar trebui să vină la RAR, unde se fac activităţi specifice. Una e certificarea autenticităţii şi se verifică inclusiv dacă maşina este furată.

Verificările nu durează decât 20 de minute. Altfel, cumpărătorii descoperă că maşina e furată după ce o iau înmatriculată deja.  

În afara parcului auto sunt zeci de maşini false, folosite fără oprelişti, pentru că legislaţia română pemite acest lucru. Atâta vreme cât nu există dovezi că fac parte dintr-o reţea, cumpărătorii sunt consideraţi de bună credinţă. Pot să folosească maşina şi chiar să o vândă. În România există certificate de înmatriculare pe care scrie AUTO FURAT DIN ITALIA, de exemplu. Iar vânzătorii, de regulă spun că au luat-o de la o persoană care nu poate fi găsită. E raiul reţelelor de maşini furate la noi! Trăiesc bine, pentru că poliţia nu are dreptul să ia maşinile despre care ştie că sunt furate.

"Dacă nu e solicitare din partea procurorilor din altă ţară trimisă la Parchet în românia, acestea poate să circule pe drumurile publice.
Noi avem informaţii şi despre alte maşini, dar nu le putem opri", susţine Christian Ciocan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei.

Şi poliţiştii spun că trebuie schimbată legea. Să aibă dreptul să ia maşinile furate şi după să înceapă ancheta. Să taxeze depozitarea acestora şi să le vândă dacă nu le-a revendicat nimeni.



Observator


×
Etichete: masini
TOP articole
x close