Volt dispune de un pachet de acumulatori litiu-ion de 16-kWh şi un motor electric care produce 149 CP / 111 kW şi un cuplu de 368 Nm. Volt poate călători între 40 şi 80 de kilometri doar cu ajutorul energiei electrice. Un motor pe benzină de 1.4 litri acţionează ca un generator şi prelungeşte autonomia până la 499 km.
Nissan Leaf (foto sus) este un vehicul complet electric care dispune de un motor ce dezvoltă 107 CP / 80 kW şi un cuplu de 280 Nm. Poate călători până la 160 de mile kilometri şi are nevoie de opt ore pentru a-şi reîncărca acumulatorii de la o priză convenţională.
Hyundai Sonata Hybrid are un propulsor de 2.4 litri, care dezvoltă 169 CP / 126 kW, şi un motor electric de 40 CP. Consumul ar trebui să se situeze sub şapte litri la suta de kilometri pe autostradă, şi puţin peste aceste cifre în oraş.
Lincoln MKZ Hybrid, un alt finalist, vine cu un motor diesel de 2.5 litri şi unul electric, împreună dezvoltând 188 CP / 140 kW. Consumul Licoln-ului pe autostradă este de 5.74 litri / 100 km.
Ultimul nominalizat la distincţia Green Car of the Year 2011 este Ford Fiesta. Motorul său de 1.6 litri, cu patru cilindri, produce 120 CP/ 89 kW şi un cuplu de 152 Nm, iar consumul său se situează la 8 litri / 100 km în oraş, şi 5.88 litri / 100 km în afara lui.
Din juriul care vor stabili Green Car of the Year 2011 fac parte Jean-Michel Cousteau, Carl Pope, Jay Leno, şi Carroll Shelby. Câştigătorul va fi anunţat la salonul auto de la Los Angeles din 18 noiembrie.