"Câte bordeie, atâtea obiceie" şi când vine vorba despre anvelopele de iarnă. Vacanţa la schi în Bulgaria sau Austria cere neapărat cauciucuri speciale. În caz contrar, bugetul pentru distracţie scade cu fiecare amendă. Cel mai greu este să îi mulţumeşti pe germani.
De voie, de nevoie, românii îşi echipează deja maşinile pentru iarnă. Legea spune că avem nevoie de anvelope speciale numai dacă ieşim pe drum cu zăpadă. Dar, în România, acelaşi drum poate fi într-un loc uscat, într-un loc troienit. Aşa că mai bine, fuga la service!
Pentru montarea anvelopelor şi echilibrarea roţilor, service-urile cer între 50 şi 150 de lei, în funcţie de gabaritul maşinii. În Bucureşti, cauciucurile pot fi schimbate şi noaptea.
Cine merge la schi în Bulgaria, de exemplu, este obligat, ca şi la noi, să aibă cauciucuri de iarnă pe asfaltul acoperit cu polei sau zăpadă. Altfel, plăteşte o amendă de cel puţin 25 de euro. Pentru vacanţa în Austria, puteţi traversa Ungaria fără grijă. Vecinii noştri de la Vest nu impun cauciucuri speciale. Austriecii însă, le cer imperativ de la 1 noiembrie.
Germanii le cer şi ei tot de la această dată, dar vor să nu fie mai vechi de cinci ani şi să aibă adâncimea şanţurilor de cel puţin patru milimetri.
În Slovenia, regula este valabilă de la 15 noiembrie.
Peste tot sunt interzise cele cu ghinturi.
Spania, Belgia, Danemarca, Franţa, Moldova şi Rusia nu au precizată în legislaţia rutieră obligativitatea montării cauciucurilor de iarnă.