Reprezentanții ROMATSA au arătat, într-un comunicat remis presei privind incidentul aviatic de la Cluj-Napoca, că piloții au fost informați de către controlorii de trafic aerian că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 mm şi are un coeficient de frânare mediu.
”La ora 7:52, controlorii de trafic aerian ROMATSA, au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 mm şi are un coeficient de frânare mediu. La ora 08:00 aeronava Blue Air a aterizat”, se arată în comunicat.
ROMATSA precizează că instituția nu are niciun fel de atribuţii privind curăţarea pistei şi nici stabilirea stării acesteia.
”ROMATSA primeşte informaţiile privind starea pistei de la aeroport şi le comunică piloţilor”, se arată în comunicat.
”Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei şi personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport”, se mai arată în comunicat.
Ascultă discuția pilotului cu turnul de controlPRIMELE IMAGINI cu pista înzăpezităINCIDENT AVIATIC. O aeronavă cu 110 pasageri la bord a ratat aterizarea și a ieșit de pe pistă, la Cluj-Napoca. Viorel Toader, pasager în avionul care a ratat aterizarea pe aeroport, a povestit într-o intervenție telefonică la Antena 3 că pista era acoperită cu zăpadă și gheață. Bărbatul a precizat că, în ciuda manevrei pilotului, pasagerii nu au intrat în panică, arătând că pentru acest incident de vină ar fi doar angajații aeroportului.