Apariţia în mediul online a unei acuzaţii de plagiat la adresa noului logo al Bucureştiului desemnat câştigător al concursului organizat de Primăria Capitalei este "un atac deliberat" la credibilitatea şi la imaginea instituţiei, se arată într-un comunicat de presă remis vineri Agerpres.
"Coperta cursului de geometrie descriptivă din 1959 pe care ar apărea exact imaginea logo-ului ales de juriul concursului este un fals grosolan. (...) Considerăm că acesta este un atac deliberat la credibilitatea şi la imaginea Primăriei Capitalei şi ne rezervăm dreptul de a-i acţiona în justiţie pe cei care au declanşat şi răspândit această manipulare grosolană. Din păcate, printre cei care s-au grăbit să colporteze aceste acuzaţii nefondate se numără şi jurnalişti cu experienţă, din cadrul unor instituţii de presă cu pretenţii de onorabilitate. Nu numai că nu au verificat informaţia, dar nici după ce li s-a atras atenţia asupra falsului nu au făcut cuvenitele rectificări", se arată în comunicatul PMB.
Conform aceleiaşi surse, incidentul se înscrie, alături de "taifunul mediatic" iscat de ştirea despre profesoara dată afară pentru că ar fi contrazis-o pe Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, "într-o campanie concertată şi deloc întâmplătoare" de compromitere a acesteia, întrucât activitatea ei ar deranja anumite persoane sau grupuri de interese.
"Primarul general Gabriela Firea nu va ceda în faţa acestor atacuri şi îşi va continua proiectele, dar nu va lăsa nesancţionate niciun fel de derapaje, mai ales că e deja limpede pentru oricine că acestea nu sunt deloc întâmplătoare", mai precizează comunicatul citat.
După descalificarea lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou, având în vedere asemănarea foarte mare cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei, PMB a desemnat un nou câştigător, în persoana lui Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere era următoarea clasată în funcţie de punctaj, potrivit Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB).
În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susţine că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic şi vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureşteni - istorice, culturale, sportive şi economice.
"Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureştiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identităţii colective", a adăugat autorul.
Pentru a se evita situaţii de genul celei întâlnite la primul logo declarat câştigător, organizatorii au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului şi semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de şapte zile de la comunicarea publică a deciziei.
Câştigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul PMB şi pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent.