O directivă a Comisiei Europene prevede ca elevii din gimnaziu să studieze istoria religiilor, nu dogmele unui anumit cult. În România, însă, elevii de gimnaziu se pregătesc sa studieze texte din Vechiul Testament, spre indignarea mai multor părinți care s-au plâns deja Ministerului Educației.
Consilierul din cadrul Ministerului Educaţiei, Romeo Moşoiu, a explicat pentru Adevărul de ce copiii fac Religia la şcoală şi nu Istoria Religiilor aşa cum recomandă oficialii UE, pentru a evita eventualele îndoctrinări. Moşoiu susţine că, din punct de vedere psihologic, copiii nu sunt pregătiţi să înţeleagă elementele de Istoria religiilor.
„Au fost şi sunt discuţii pe tema introducerii unei discipline «Istoria religiilor », dar noţiuni de Istoria religiilor sau teme din Istoria religiilor sunt abordate şi vor fi abordate în programa şcolară pentru clasele IX-XII, deci la copii de liceu. În noua programă avem capitole întregi care vor face referire la Istoria religiilor. La gimnaziu, nu, pentru că atunci când vorbim de gimnaziu, din punct de vedere psihologic, copilul cu vârstă cuprinse între 10 -14 ani nu poate asimila noţiuni de Filosofia religiilor, a arătat Moşoiu.
La rândul său, ministrul educaţiei, Pavel Năstase, a declarat, într-o intervenție în direct la emisiunea ''Previziuni'', că în continuare părinții decid dacă își trimit copiii la orele de Religie.
''Noi avem programe școlare pentru toate cele 14 culte care există în România și școala respectivă alege care din manualele respective va fi folosit. Iar părinții decid dacă vor urma aceasta oră de Religie care este prevăzută în programul cadru de pregătire'', a spus Pavel Năstase.