Antena 3 CNN Actualitate Experți în aviație, câteva ipoteze în cazul incindentului de la Cluj-Napoca

Experți în aviație, câteva ipoteze în cazul incindentului de la Cluj-Napoca

1 minut de citit Publicat la 00:55 08 Ian 2016 Modificat la 00:55 08 Ian 2016
avion zapada.jpg
foto: deicinginnovations.com
Surse din rândul piloților experimentați și specialiști în aviație au precizat pentru Capital că orice aeronavă, înainte de a fi dusă pe platformă, este verificată de personalul tehnic de la linie.

„În momentul aprovizionării cu kerosen se fac anumite calcule și se adaugă combustibil în plus pentru a se putea ajunge la un aeroport de rezervă. Rezerva finală de combustibil trebuie să asigure încă 30 de minute de zbor. Dacă aeronava Blue Air, care a ieșit de pe pistă la Cluj, avea 2,9 tone de combustibil, era la limită. Este foarte puțin probabil să fi pierdut combustibil în aer. Pilotul a devenit anul trecut comandat aeronavă Boeing 737. Pilotul avea de ales fie să aștepte să aterizeze la Cluj sau să plece și să aterizeze pe un aeroport din apropiere. S-ar putea să fie o problemă cu frânarea, depinde cum a acționat sistemul e frânare”, au declarat sursele citate. Potrivit acestora, piloții decid cât combustibil trebuie să existe în rezervoarele avionului. „După personalul de la tehnic vin piloții și fac și ei un set de verificări, ei constată dacă pentru destinația respectivă  ajunge combustibilul. Piloții au dreptul să ceară mai mult kerosen în orice situație. Dacă pilotul a plecat de la București fără nici măcar acel minim de rezervă de kerosen care să îi permită zbor de așteptare și aterizare pe un aeroport apropiat este foarte grav”, au spus sursele citate.

×
Etichete: incident aviatic
x close