Preferinţele românilor în materie de alegerea culorii maşinii s-au îndreptat, în proporţie de peste 35%, spre nuanţa de alb, în timp ce aproximativ 22% dintre cumpărători au ales autovehiculele de culoare gri, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/, consultată de
Agerpres.
Conform datelor citate, în intervalul ianuarie - noiembrie, cele mai multe autoturisme noi vândute au fost de culoare albă (35,3%), urmate de cele gri (22,1%) şi de cele albastre (17,4%).
În funcţie de ţara de provenienţă a maşinilor cumpărate, aproape o treime (32,2%) au fost de origine autohtonă, în timp ce 19,2% au însemnat importuri din Germania. De asemenea, 10% au provenit din Cehia, 8,1% din Spania şi 7,5% din Franţa.
Pe de altă parte, la capitolul vânzărilor de autovehicule electrice şi hibride noi, acestea au ajuns, în primele 11 luni, la 463 de unităţi, în creştere cu aproape 125% faţă de acelaşi interval din anul anterior, din acest total 28 de autovehicule fiind 100% electrice.
Numai la nivelul lunii noiembrie au fost comercializate 52 de maşini electrice (0,5% din totalul vânzărilor), în scădere cu 34% faţă de luna anterioară, când se vânduseră 79 de maşini electrice şi hibride.
În ceea ce priveşte tipul de combustibil, autoturismele diesel au continuat să domine piaţa, cu o pondere care, la 11 luni, a ajuns la 53,1% din totalul comercializat (47.528 unităţi), în timp ce autovehiculele pe benzină au însumat 46,3% din piaţă, respectiv 41.446 unităţi.